رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

 رئیس کل دادگستری سمنان: معیار عملکرد اجرای صحیح مأموریت‌ها است

11:54 - 29 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۵۳۷۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
 رئیس کل دادگستری سمنان: معیار عملکرد اجرای صحیح مأموریت‌ها است
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: مسئولان دستگاه قضایی خروجی وظایف محوله را با جدیت مضاعف پیگیری کنند زیرا معیار صحت عملکرد، اجرای صحیح مأموریت‌ها است.

خبرگزاری میزان-  محمد جعفر عبدالهی در پنجمین جلسه شورای معاونین دادگستری استان سمنان اهتمام جدی به اجرای مأموریت‌های برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ را باتوجه به روز‌های باقی‌مانده سال متذکر شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ابتدای جلسه با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایت‌کار گفت: آنچه در تاریخ تکرار شده است و در حافظه‌‌‎ها به یادگار مانده، استقامت و شجاعت مظلومان در برابر شرارت‌های بی شمار ظالمان است و به فضل الهی، پایان حیات صهیونیست‌ها هر روز نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

تأکید به اجرای مأموریت‌های برنامه عملیاتی سال جاری

وی در ادامه گفت: زمان انسان‌ساز است و هر کسی به میزان درک و معرفت خویش بهره‌برداری لازم را کسب می‌کند، امید است نتیجه کوشش‌های دنیوی به گونه‌ای باشد که مایه‌ افسوس آخرت را به‌دنبال نداشته و عاقبت بخیری به‌دست آید.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: در دوران مسئولیت اگر در عین صداقت و توأم با عدالت و انصاف رفتار شود و قصد و عزم جدی در خدمت به مراجعین آن هم به‌منظور رفع قانونی حوائج وجود داشته باشد، یقیناً در پرتو انجام تکالیف، اجر و اعتبار ارزنده‌ای حاصل می‌شود.

عبدالهی ادامه داد: اجرای برنامه عملیاتی، بیانگر مأموریت محور بودن و اولویت‌بندی سیاست‌های دستگاه قضایی در برآوردن منافع قانونی مردم از قوه قضاییه است، به‌عبارتی هرچه تکالیف، در زمان مشخص و همراه با سرعت لازم انجام شود رضایت و اعتماد مردم افزون‌تر خواهد شد.

وی تأکید کرد: مسئولان دستگاه قضایی خروجی وظایف محوله را با جدیت مضاعف پیگیری کنند زیرا معیار صحت عملکرد، اجرای صحیح مأموریت‌ها است.

جلوگیری از افزایش تعداد نقض آراء قضایی
 
رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به عمده مطالبه مردم در دیدار‌های مختلف، متذکر شد: اتقان آرای قضایی، جلوگیری از صدور تصمیمات قانونی متهافت، اتخاذ رویه‌های واحد قضایی و بررسی جامع ابعاد مختلف در موضوعات پرونده‌ها از عمده مطالبه مراجعین است. مقامات قضایی با اشراف کامل در رسیدگی‌های قضایی از بروز نقض آرای صادره از سوی مراجع قانونی بعدی جلوگیری کنند. این به معنای عدم توجه به سه اصل؛ سرعت، دقت و صحت در عملکرد نیست.

خودداری از ورود به جناح بندی‌های سیاسی در انتخابات پایانی سال 

عبدالهی به شاغلین دستگاه قضایی استان سمنان یادآور شد: در مسیر جلب مشارکت مردم در برگزاری انتخابات پرشور و باشکوه از ورود به جناح‌بندی‌های سیاسی خودداری شود. دستگاه قضایی در چارچوب قوانین و فارغ از رفتار‌های ظن‌برانگیز و سلیقه‌های سیاسی عمل می‌کند.

جلوگیری از انباشت پرونده‌های دادگاه‌های صلح نزد مقامات قضایی ارجاع دهنده
 
رئیس کل دادگستری استان سمنان عنوان کرد: با نزدیک شدن به روز‌های پایانی آبان ماه، مقامات قضایی ارجاع‌دهنده پرونده‌ها، در تعیین تکلیف قانونی پرونده‌های مشمول دستورالعمل دادگاه‌های صلح منعکس در قانون جدید شورای حل اختلاف جدیت لازم را اعمال کنند. رسالت محوله قوه قضاییه به استان سمنان ناظر بر افزایش ضریب کیفیت عملکرد به مراجعین است. نباید خللی در ارائه خدمات قضایی به مردم وارد شود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *